BRENG JE HORMONEN WEER IN BALANS

Heb je vaak buikklachten, moeite met afvallen, slaapproblemen, veel stress of een gebrek aan energie? Dan ben je bij MatrixX Studio’s in goede handen. Je hebt misschien al van alles geprobeerd om van je klachten af te komen. De een wil graag meer energie en een mooie huid en de ander wil graag van dat vervelende zwembandje af. Als hormoonfactortrainer helpt Lisette je hormonen op natuurlijke wijze blijvend in balans te brengen.

HORMOONFACTOR:

Hormonen zijn boodschappers in ons lichaam. Zij hebben invloed op hoe je je voelt, hoe je er uitziet en hoe gezond je bent. Als hormoonfactortrainer ga ik samen met jou op zoek naar de hormonale disbalans in je lichaam. Deze zijn te herkennen aan uiteenlopende symptomen. De oorsprong van hormonale klachten zijn vaak terug te vinden in je leefstijl. Met leefstijl bedoelen we voeding, training en stressbeperking. Door je leefstijl aan te pakken krijg je je hormonen weer in balans. En daar hoef je geen calorieën voor te tellen en ook geen pillen voor te slikken. Zo pakken we de oorzaak aan. Ik help je graag je hormonen weer in balans te brengen, zodat jij weer lekker in je vel zit.

WERKWIJZE

Wij werken met een natuurlijke aanpak om het hormoonsysteem weer in balans te krijgen. Het aanpakken van de oorzaak doen we in drie stappen: Door te kijken waar de klachten vandaan komen en het herkennen van de hormonale disbalans kunnen we de oorzaak aanpakken. Zodat jij blijvend van je klachten af bent. Je kan bij mij terecht met klachten zoals:

  • Aankomen/afvallen

  • Migraine

  • Ontstekingen

  • Darmklachten

  • Voedingsintoleranties

  • Overgewicht

  • Zwangerschapsproblemen

  • PCOS

  • Stress

  • Bijnieruitputting (burnout)

  • Gewrichtsklachten

  • Diabetes type 2

  • Schildklierproblemen

  • Auto immuunziekte

  • Candida/schimmelinfecties

Je krijgt advies op maat op het gebied van voeding, training en stressbeperking.

VOEDING, TRAINING EN STRESSBEPERKING

VOEDING

Het wordt in supermarkten steeds lastiger om een goede keuze te maken. We willen graag onbewerkt en pure voeding, maar wat je ziet is voornamelijk kunstmatig en dat verstoort je hormoonsysteem. Zo wordt veel voeding mechanisch bewerkt, sterk verhit en van allerlei chemische toevoegingen voorzien. Vooral blikken, kant-en-klaarmaaltijden en producten die gezond lijken omdat er op de verpakking staat vermeld ‘verrijkt met vitamines’ of ‘goed voor hart- en bloedvaten’ kan je maar beter mijden. Ik adviseer dan ook om zo veel mogelijk voor pure en onbewerkte voeding te kiezen. Tijdens het consult krijg je een voedingsadvies dat voor jou geschikt en gezond is.

TRAINING

Kort en Intensief  is de beste manier om een optimale hormoonbalans te bereiken. Daarom duurt een Personal Training work-out nooit langer dan 60 minuten. De ideale work-out voor een gemiddeld persoon bestaat uit een combinatie van krachttraining en cardio/HIIT (Hoge Intensiteit Interval) Training. Twee tot drie keer per week trainen is over het algemeen voldoende om het gewenste resultaat te behalen.

STRESSBEPERKING

Stress zorgt er niet altijd voor dat je mager wordt, het kan ook een hardnekkig buikje opleveren. Wie veel stress ervaart, maakt namelijk veel cortisol aan.

STRESSBEPERKING

Stress zorgt er niet altijd voor dat je mager wordt, het kan ook een hardnekkig buikje opleveren. Wie veel stress ervaart, maakt namelijk veel cortisol aan.

Metabolisme

Het stresshormoon cortisol zorgt juist voor de afbraak van spierweefsel. En dat terwijl spierweefsel heel belangrijk is voor het basaalmetabolisme, ofwel de 24-uursverbranding. Hoe meer spierweefsel, hoe hoger de stofwisseling.

Bloedsuikerspiegel

Daarnaast verhoogt cortisol de bloedsuikerspiegel, waardoor er insuline aangemaakt wordt. En als er veel insuline wordt aangemaakt sla je sneller energie op als vet. En dat zorgt voor de welbekende lovehandles.

Slaap

Cortisol helpt je in de ochtend te wekken met een kickstart. In de ochtend bereikt cortisol het hoogste peil en dat neemt gedurende de dag af. In de avond neemt het hormoon melatonine het over en dat zorgt ervoor dat je ’s avonds lekker in slaap valt. Maar bij chronische stress vindt er geen cortisolpiek plaats en blijft de cortisolspiegel vlakker. Dat betekent dat je ’s avonds en ’s nachts te veel cortisol aanmaakt en dat zorgt voor vetopslag rond de middel en een laag energieniveau.

Spanning

Stressbeperking betekent ook: meer ontspannen. Ik kan je daar goed bij helpen. Naast hormoonfactorcoach en personal trainer ben ik ook masseur. Daarom krijg je in de uitgebreidere pakketten ook personal training en massage(s). Dus wil jij je immuunsysteem boosten, meer energie, overtollige kilo’s kwijt en je lichamelijke klachten laten verdwijnen? Maak dan nu een afspraak!

HORMOON PAKKETTEN

EERSTE CONSULT

INTAKE
  • Hormoonanalyse

  • Voedingsadvies

  • Tips en advies Stressbeperking

  • Tips en advies Training

  • Vervolg consult € 50,-

€ 85,00

MEDIUM PAKKET

  • Hormoonanalyse

  • Voedingsadvies

  • Receptenboek

  • Personal Training 1x

  • Massage 1x

  • Tips en advies Stressbeperking

  • Vervolg consult

€ 250,00

TOTALE PAKKET

6 WEKEN INTENSIEF
  • Hormoonanalyse

  • Actieplan: voeding, stress en training

  • Voedingsadvies

  • Receptenboek

  • Personal Training 6x

  • Massage 2x

  • Tips en advies Stressbeperking

  • Vervolg consult

  • Extra vrije training mogelijk

€ 549,00

FIT WORDEN ÉN FIT BLIJVEN?

Wil je werken aan een gezonde en fitte levensstijl boordevol energie? Laat ons weten waar we je mee kunnen helpen of meld je direct aan voor een proefles!

Neem contact op

MELD JE AAN VOOR EEN PROEFLES